1. CZYM PROMABI RÓŻNI SIĘ OD BIURA NIERUCHOMOŚCI?

W biurze nieruchomości zadaniem pośrednika jest znalezienie najemcy do Państwa mieszkania, a po podpisaniu umowy najmu osobiście muszą się Państwo zajmować wszystkimi kwestiami związanymi z wynajętą nieruchomością. W Promabi znalezienie najemcy to tylko jeden z elementów naszej usługi, gdyż nasze główne zajęcie to obsługa mieszkań, które są już zajęte przez Najemcę.

2. W JAKIEJ LOKALIZACJI MUSI BYĆ MIESZKANIE, ABY ODDAĆ JE W OBSŁUGĘ?

Obecnie zajmujemy się mieszkaniami, które są zlokalizowane w odległości 20 km od Centrum Krakowa, zatem jest to zarówno obszar miasta jak i sąsiednich gmin

3. JAK POWINNO WYGLĄDAĆ MIESZKANIE ODDANE NA WYNAJEM?

Przede wszystkim powinno być bezpieczne w użytkowaniu. W obsługiwanych przez nas mieszkaniach montujemy czujniki czadu, sprawdzamy bezpieczeństwo wszelkich instalacji. Jeżeli chodzi o jakość wykończenia- każde mieszkanie znajdzie swojego najemcę – wszystko zależy od stosunku jakości do ceny. Możemy pomóc w doposażeniu mieszkania w odpowiednie sprzęty, meble, lub wykonać inne prace, które okażą się niezbędne aby sprawnie wynająć Państwa mieszkanie.

4. CZY MUSZĘ ROZLICZAĆ PODATKI Z NAJMU, CZY ROBI TO ZA MNIE PROMABI?

Możemy wskazać sprawdzone biuro rachunkowe, ale nie zajmujemy się rozliczeniami podatków od najmu. Nasza działalność to zarządzanie najmem mieszkań.

5. CZY PROMABI DZIAŁA W CAŁEJ POLSCE?

Obecnie zajmujemy się administrowaniem mieszkaniami na wynajem w Krakowie i najbliższej okolicy. Dzięki temu bardzo dobrze znamy tutejszy rynek najmu, co pozwala nam działać skutecznie i sprawnie.

6. JAKIE DOKUMENTY SĄ POTRZEBNE, ABY PRZEKAZAĆ MIESZKANIE DO OBSŁUGI?

Jeżeli chcą Państwo przekazać nam mieszkanie do obsługi, potrzebujemy numer Księgi Wieczystej nieruchomości, zestawienie opłat do Wspólnoty/ Spółdzielni, ostatni rachunek za prąd i gaz oraz umowę o administrowanie, którą podpiszemy podczas spotkania. Niezbędne jest też pełnomocnictwo, dzięki któremu możemy m.in. zawrzeć umowę najmu mieszkania lub rozliczyć media w Tauron/PGNiG.

7. JAKA JEST ROLA PROMABI W PRZYPADKU AWARII, NAGŁYCH PROBLEMÓW I ZGŁOSZEŃ OD NAJEMCÓW?

Najemcy mogą się z nami kontaktować w systemie 24/7. Jeżeli mają miejsce awarie, to naszą rolą jest szybka reakcja oraz zorganizowanie naprawy. Współpracujemy z hydraulikiem, elektrykiem, serwisem sprzątającym. Wszystkie naprawy wymagające poniesienia kosztów przez Właściciela mieszkania są z Nim konsultowane i wykonane po akceptacji zakresu prac.

8. CZY NAJEMCA MA JAKIKOLWIEK KONTAKT WŁAŚCICIELEM?

Nie, najemca nie ma kontaktu z Wynajmującym, chyba, że inicjatywa wyjdzie ze strony Właściciela mieszkania. Każdy Właściciel posiada umowę najmu wraz z danymi kontaktowymi do Najemców.

9. CZY PROMABI ZARZĄDZA RÓWNIEŻ BUDYNKAMI, TAK JAK TO ROBIĄ ZARZĄDCY WSPÓLNOT I SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWE?

Nie, Promabi administruje pojedyncze mieszkania przeznaczone na wynajem. Mamy kilka mieszkań w kamienicy jednego właściciela, ale administracją kamienicy zajmuje inny administrator. Promabi zarządza najmem pojedynczych mieszkań.

Masz inne pytania? Napisz lub zadzwoń do naszego biura 12 307 05 60!